יש אסבסט בבית או בעבודה? זה הזמן להיפטר ממנו – ובקלות!

על הסכנות מאחורי השימוש באסבסט רוב האנשים כבר שמעו. ובכל זאת, יש לא מעט מבנים בארץ שגגותיהם עשויים מלוחות אסבסט מסוכנים. אם גם אצלכם זה המצב, כדאי לדעת שאפשר להיפטר מהבעיה ממש בקלות – כל הפתרונות מחכים לכם בכתבה הבאה.

למרות שכבר לא מעט שנים אנחנו יודעים שהאסבסט הוא חומר מסוכן, הוא עדיין רחוק מלקבל את החותמת "חומר על סף הכחדה". אנחנו רואים אסבסט במוסדות ציבוריים וממשלתיים, במוסדות חינוך, בבסיסי צה"ל וגם בבתים הפרטיים בכל רחבי הארץ.

כיצד ייתכן שהחומר המסוכן הזה, שעלול לגרום לגידולים סרטניים ולמחלות ריאה, עדיין כל כך נפוץ?

נחזור אחורה בהיסטוריה אל שנות החמישים ונסקור את יתרונות החומר אז, בתקופה בה ישראל היא מדינה צעירה עם שוק בנייה שמתחיל להתפתח. אז היה האסבסט חומר עתיר יתרונות – עמיד באש, חום ומים. חזק ועלותו זולה. בעיניים של חלוצים עם תקציב מוגבל וחלום גדול – מדובר בחומר נגיש וזמין.

למעשה, כבר במאה ה-19 צפו ועלו החסרונות של האסבסט ונולד החשד שייתכן ומדובר בחומר מסוכן. מחקרים הצליחו להוכיח זאת מדעית, אבל רק בשנים האחרונות התחלנו לשמוע יותר ויותר על הסכנות ולהבין שהגיע הזמן להסיר את גגות האסבסט ואת המבנים שנבנו מהחומר המסוכן הזה.

לאסבסט סכנות בריאותיות מוכחות – ולכן כדאי להסיר אותו מיד!

דוח שערך ארגון הבריאות העולמי של האו"ם לפני כשנה קבע כי אסבסט אחראי לכ- 50% מכלל מקרי המוות מסוגי הסרטן המתפתחים בעבודה.

כאשר אסבסט נסדק או נשבר, הוא פולט אבק מסוכן. אנשים ששואפים לאורך זמן את חלקיקי אסבסט הנישאים באוויר, עלולים לסבול ממחלות ריאה קשות, סרטן ומחלות חשוכות מרפא אחרות. סיבות אלה גרמו להמלצה הגורפת לוותר על החומר המסוכן הזה בתעשייה ובבנייה.

אל תחכו – היפטרו מהאסבסט כבר עכשיו!

המון אנשים כבר מבינים שאסבסט מסכן את הבריאות אבל עדיין לא נוקטים פעולה של ממש, בעיקר כי מדובר בהחלפת הגג – דבר שגורר הוצאות רבות. להמתנה הזו יש מחיר גבוה יותר מהמחיר הכלכלי. ההמתנה הזו עלולה לא רק לפגוע בכם, אלא בסביבה כולה ובאנשים היקרים לכם.

כן, כל כך חשוב להקדים תרופה למכה ולפנות את גג האסבסט שלכם בהקדם האפשרי.

רוצים לפנות את האסבסט? שימו לב!

מדינת ישראל מגבילה את ביצוע עבודות פינוי האסבסט אך ורק לבעלי מקצוע מורשים. אסור על פי חוק לאדם שאינו מורשה לפנות אסבסט וזאת על מנת למזער ככל הניתן את פיזור סיבי האסבסט לסביבה ולמנוע סיכון הן לאוכלוסייה שסביבו והן לעוסקים במלאכת הפינוי.

כמה קל להחליף גג אסבסט – כשפונים לבעל מקצוע מוסמך

"החלפת גג אסבסט היא פעולה יחסית פשוטה ולא מאוד יקרה, מה גם שלבריאות שלכם אין מחיר", כך אומרים לנו המומחים של חג בגג – אחת החברות המובילות בארץ לפינוי גגות אסבסט.

"המחיר תלוי בגודל הגג שברשותכם, בהיקף העבודה הנדרשות ועוד. אבל בגדול – תוך יום אחד בלבד הסיפור הזה יכול להיות כבר מאחוריכם ותרגישו עם עצמכם הרבה יותר טוב, כשזה כבר יהיה מאחוריכם".

"אנו מגיעים לבצע את העבודה לאחר שכבר הגשנו בקשה וקיבלנו בשבילכם היתר לפירוק אסבסט מהמשרד להגנת הסביבה. כל העבודה מבוצעת תחת ביקורת קפדנית של מפקח אסבסט מוסמך, אשר מוודא שפעולת הפירוק מתבצעת באופן תקין", מסבירים אנשי החברה.

"אנו נוקטים בכל האמצעים על מנת למנוע פגיעה בעוברי אורח. בסיום העבודה, אנו עוטפים את לוחות האסבסט בניילון עבה במיוחד ומפנים אותם לאתרי פסולת ייעודיים להטמנה. לאחר מכן לוחות האסבסט מוחלפים בשלל פתרונות קירוי איכותיים, בטיחותיים וידידותיים לסביבה".

חשוב לדעת כי קיימים המון חומרים בטיחותיים שיכולים לשמש אתכם היטב – מבלי לסכן את בריאותכם.

בין החומרים שתוכלו להתקין במקום גג אסבסט: פאנל מבודד – שיש לו רמת בידוד טרמי גבוהה ביותר, לוחות איסכורית, לוחות בטון גליים, רעפי חרס, רעפי שינגלס, רב רעף (לוחות מתכת דמויי רעפים) ועוד.

אל תחכו שיהיה מאוחר מדי – פנו עוד היום לחברה מקצועית ודאגו לפנות את גג האסבסט!

חברת חג בגג בעלת רישיון קבלן אסבסט צמנט מהמשרד להגנת הסביבה בתחום פינוי אסבסט ופירוק גגות אסבסט וערוכה להחליפם באופן בטיחותי, תוך עמידה בתקנים הנדרשים.

לקבלת פרטים, הצעת מחיר וייעוץ בנושא פינוי אסבסט, התקשרו: 1-800-350-380

Whatsapp icon
דילוג לתוכן