מדוע מדברים על הגג שלך בכנסת וכיצד תוכל להרוויח ממנו כסף?

פורסם בעיתון הקיבוצים – הזמן הירוק, ובקו למושב עיתון המושבים

מדוע החומר ממנו עשוי הגג שלכם עורר סערה בכנסת ישראל? לכבוד יום המודעות לסרטן הריאות שחל החודש חשוב שתכירו את אחד הגורמים הבולטים שגורמים להיווצרות סרטן הריאות ומחלות ריאה שונות. כיצד ניתן להתגונן מפניו ואף להרוויח מכך כסף? כל הפרטים בכתבה.

כבר עשרות שנים שארגוני הבריאות בכל העולם מתריעים על סכנות האסבסט. בישראל נפלה ההחלטה בשנת 2011 לחוקק את חוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק שעיקרו עוסק באיסור שימוש חדש באסבסט מכל סוג, הסדרת רישוי של עוסקים באסבסט, וחובת פינוי של האסבסט הפריך המצוי עד שנת 2021.
את האסבסט אנחנו פוגשים על בסיס יום יומי, בבתים פרטיים ומשותפים, במבנים מוסדיים וציבוריים, במפעלים, קיבוצים, מושבים, מבני חינוך ואפילו בבסיסי צה"ל. כיום עדיין יש בישראל מיליוני מטרים של אסבסט.
איציק בריסקין, מנכ"ל חברת חג בגג בע"מ – אחת החברות המובילות בארץ לפינוי גגות אסבסט מספר: "לפני כשלושים ואחד שנים הקמתי את חברת חג בגג בין השאר על מנת להילחם בסכנות הבריאותיות הטמונות בגגות האסבסט, גגות שעלולים לעלות בבריאות הסובבים אותם. עם השנים מודעות האזרחים גברה ועלתה, יותר ויותר אנשים פונים אליי עם הרצון להחליף את גג האסבסט שלהם."

בשנה האחרונה פירקה חברת חג בגג בע"מ כעשרות אלפי מטרים של אסבסט. מלבד פועלה בנושא מידי שנה תורמת החברה סכומים ניכרים למאבק במחלת הסרטן.
"חשוב להסביר לתושבים שתהליך החלפת גג אסבסט היא פעולה יחסית פשוטה עבור חברה מנוסה המוסמכת בפירוק אסבסט ולא מאוד יקרה, מה גם שלבריאות אין מחיר. לרוב העבודות מסתיימות תוך יום עבודה אחד וכך אתם משאירים את עניין האסבסט מאחוריכם."
מלבד פירוק והחלפת גגות אסבסט חברת חג בגג דואגת שתישארו יבשים בימי הגשם ומחליפה מגוון רחב של גגות משופעים וכן מתקינה חיפויי אלומיניום לארגזי רוח ומרזבים. בין סוגי הקירויים הבולטים שמחליפה החברה תוכלו למצוא את האיסכורית, הפאנל המבודד, רעפים, לוחות בטון גליים, לוחות רב רעף ועוד.
"בעשור האחרון אנחנו עדים לעליה חדה בביקוש להתקנת מערכות סולארית" מספר איציק, "מערכות מסוג זה מצריכות גג חזק ויציב שיוכל להכיל אותה. אצלנו בחברה מבצעים פרויקטים רבים של החלפת גגות, לגגות עמידים וחזקים שניתן להרכיב עליהם מערכת סולארית."

התקנת מערכת סולארית מתאימה הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי, כל גג יכול להניב רווחים משמעותיים לבעליו. החלפת הגג לגג עמיד שיכול לשאת את המערכת הסולארית זו השקעה לטווח ארוך שמחזירה את עצמה ואף מכפילה את הרווח של בעל הגג בטווח הארוך.
"העבודה מול חברת חג בגג הייתה נעימה ומקצועית" מספר אסף תושב קיבוץ באיזור השרון. "לאחר שסגרתי מולם את העבודה הם הגיעו והחליפו את גג ביתי ביום עבודה אחד בלבד. כל ההתנהלות מול הגורמים השונים מהחברה הייתה מצוינת, הסבירו לי לפרטי פרטים את תהליך העבודה, עבדו בצורה נקיה ומסודרת והשאירו אחריהם גג לא פחות ממושלם עם אחריות מלאה למספר שנים."

לסיכום,

לסיכום, חשוב שתנקטו משנה זהירות בכל הקשור לבריאותכם ובריאות הסובבים אתכם. תבדקו את הגג שלכם, תתייעצו עם גורמים רלוונטיים ומוסמכים ותיפטרו ממה שעלול להזיק לכם ולסביבתכם.

לשיחת יעוץ חינם פנו אלינו : חג בגג 1800-350-380

Whatsapp icon
דילוג לתוכן