תיקון גגות רעפים – מבצע הקש בעץ

החלום הבורגני הגדול, מאז ומעולם, היה להגיע למנוחה ולנחלה עם עובדה יציבה ומתגמלת, משפחה אוהבת וחמה וכמובן, להפוך להיות בעלים של בית פרטי בפרברים עם גינה קטנה, חניה פרטית וגג רעפים אדום ורומנטי. עדיין לא ברור מהיכן הגיע הרעיון של גגות רעפים דמויי משולש כסמל החיים הטובים, וניתן לשער כי מדובר באיזשהו שריד לאבותינו הקדומים שנהגו לראות עצים כמקומות מגורים נורמטיביים ואיכותיים, אך מה שבטוח הוא שגגות רעפים הם לא רק נוי, חן ויופי, אלא גם מתכון לבעיות תחזוקתיות רבות עליהן יש לשים לב ולטפל במהירות, ביעילות ובנחרצות.

תיקון גגות רעפים, בניגוד לתיקון של גג שטוח, הוא בעייתי מכמה סיבות שהעיקרית שבהן היא עובדת היותם משופעים, תלולים ועשויים קורות עץ שעלולות להיות מסוכנות במידה והן מתרופפות או נעקרות ממקומן. קורות העץ, מהן עשויים הרעפים, הן עצים לכל עניין ודבר וככאלו הן מושפעות מתנאי מזג האוויר, הטמפרטורה והלחות. השפעות מזג האוויר, באם הגג לא אטום ומבודד כראוי, יכולות להיות הרסניות עבור מראה הגג באופן כללי ועבור בטיחות בני הבית והסביבה הקרובה באופן פרטני. תיקון גגות רעפים כמרכיב קבוע ועקבי בפעולות המתבצעות בין עונות השנה, ובמיוחד בתקופה שבין עונת הסתיו לעונת החורף הגשומה והקרה יותר, הוא פרמטר חיוני בשמירה על שלמות הגג ויעילותו ועל איכות הרעפים.

הדרך הנוחה ביותר לזהות בעייתיות בגג ולפעול לתיקונו היא בעזרת התבוננות וקבלת אימפקט ויזואלי מהגג. באם רואים, במקום מסוים או בכמה מקומות בו זמנית, חדירה גדולה יותר של אור שמש, הרי שחלה תזוזה במבנה הרעפים או שכמה קורות נשברו וחשפו את מה שמתחתם ליותר אור שמש. תיקון גגות רעפים הנעשה בצורה פשוטה, מודולארית והגיונית שכזו, יכול לחסוך הרבה מאוד כסף והוצאות מיותרות על תיקון כללי של הגג או על החלפת קורות עץ תקינות ללא צורך. חשוב לוודא כי הרעפים החדשים יהיו מאותו הסוג של הרעפים שהוחלפו מפני שסוגים אחרים, לרוב, אינם אוטמים כראוי את הפתחים וגם פוגעים במראה האחיד והיפה של גג הרעפים כולו.

Whatsapp icon
דילוג לתוכן